Vihkiryijy
Siuntion kirkon vihkiryijyn on käsin kutoneet ja kirkkoon lahjoittaneet Siuntion Martat vuonna 1937.
Ryijyperinne
Morsiuspari vihittiin vihkiryijyn päällä ja seremonian jälkeen voitiin ryijyä käyttää peitteenä reessä kotimatkalla. Vihkiryijyn uskottiin suojaavan ja tuovan morsiusparille onnea. Vihkiryjyjä käytetään yhtä tänä päivänä ja monissa seurakunnissa on oma vihkiryjy, joka otetaan esiin vihkiseremonian aikaan.